Για εδραιωμένα brands όπως τα notos, το να «επανασυστηθείς» στο κοινό δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτεί μελέτη, στρατηγική, skills, σωστές αποφάσεις και ικανούς συνεργάτες. Και τα notos φαίνεται ότι το πέτυχαν! Η Ζωή Πυθαρούλη, Marketing & Communications Director, μας μιλά για τη νέα αυτή εποχή των πολυκαταστημάτων notos.
MW: Πρόσφατα, προχωρήσατε σε ένα δυναμικό rebranding. Τι ακριβώς περιλαμβάνει το rebranding αυτό;
Ζωή Πυθαρούλη: Προχωρήσαμε σε μια ανανέωση της συνολικής εταιρικής ταυτότητας και επικοινωνίας μας σε συνεργασία με την Κ2 Design & Cambo αντίστοιχα, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για το brand. Στόχος μας ήταν να διατηρήσουμε στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα με την ιστορία και κληρονομιά μας, αλλά κοιτώντας στο μέλλον και συνδυάζοντας το όραμα και την ιστορία μας με τη νέα πραγματικότητα & new brand experience που θέλουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές.
Το λογότυπο notos παρουσιάζεται με ανανεωμένη οπτική απεικόνιση. Το νέο typography αποτυπώνεται σε minimal μορφή, διατηρούμε τη μαργαρίτα με την οποία το brand συνδέεται άρρηκτα, αλλά στην ανανεωμένη και σύγχρονη πλέον μορφή της.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της νέας εταιρικής ταυτότητας, δημιουργούμε συνοδευτικά εικαστικά τα οποία αποτυπώνονται σε όλα τα touchpoints επικοινωνίας με τον καταναλωτή: στο εσωτερικό των πολυκαταστημάτων, στο notos.gr και σε όλη την offline/online επικοινωνία. Στόχος μας, μέσω των διακριτών σχημάτων, χρωμάτων, αντιθέσεων και αρμονικών συνδυασμών τους, είναι να ενδυναμώσουμε το συναίσθημα ανανέωσης, αλλά και οικειότητας των καταναλωτών με τα πολυκαταστήματα, μέσω μιας σύγχρονης δυναμικότητας και στυλ.
Η νέα εταιρική ταυτότητα μας συστήνει οπτικοποιημένο το noti: Είμαστε ενθουσιασμένοι που σας συστήνουμε μια φιγούρα, η οποία απευθύνεται σε όλα τα φύλα και ηλικίες, έχει χαρά και ανυπομονεί να σας εξυπηρετήσει. Το noti, χωρίς φύλο και ηλικία, πρεσβεύει αυτές ακριβώς τις αξίες που αντιπροσωπεύει το brand των πολυκαταστημάτων notos όλα αυτά τα χρόνια.
Η νέα εταιρική ταυτότητα, στο πλαίσιο των omni εφαρμογών, θα εφαρμοστεί και στο site μας. To ανανεωμένο notos.gr, λανσάρεται redesigned και με πολλές αναβαθμισμένες UX λειτουργίες πολύ σύντομα!
Για ποιο λόγο επιλέχθηκε η συγκεκριμένη χρονική στιγμή για μια τέτοια κίνηση;
Γνωρίζουμε ότι πολλοί καταναλωτές είναι συνδεδεμένοι συναισθηματικά με αυτό το brand, δεδομένων των πολλών χρόνων παρουσίας του στο retail, έχοντας φέρει πολλά innovations καθ’ όλη τη διάρκεια παρουσίας του σε υπηρεσίες & brands distribution & launches, με διαρκή συνέπεια σε αγοραστικές αξίες προς τους καταναλωτές, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη τους.
Σε μια νέα πλέον πραγματικότητα καταναλωτικών μοντέλων συμπεριφοράς, εμπορικότητας, τάσεων και επιρροών, πολλά brands έχουν κληθεί να επαναπροσδιοριστούν απέναντι στον καταναλωτή. Αυτό κρίναμε ότι έπρεπε να κάνουμε και για τα πολυκαταστήματα notos, να τα «επανασυστήσουμε» με μια ανανεωμένη ταυτότητα και 360 εφαρμογές της instore, online και επικοινωνιακά, χωρίς να ξαφνιάσουμε τους πιστούς καταναλωτές μας αλλά να προκαλέσουμε την προσοχή σε εκείνους που δεν έχουν έρθει ακόμα. Τιμώντας τους ήδη πιστούς μας πελάτες, στοχεύσαμε στο να δημιουργήσουμε ένα ανανεωμένο, σύγχρονο & playful brand experience, το οποίο θα είναι ελκυστικό και σε όσους δεν μας έχουν επισκεφθεί. Και πάντα παραμένοντας πιστοί στις βασικές πελατοκεντρικές αξίες που ορίζει το DNA μας.
Πώς επικοινωνείτε το rebranding notos στο κοινό; Ποιες δράσεις εντάσσονται στο σχετικό στρατηγικό πλάνο και σε ποιο χρονικό ορίζοντα εκτείνονται;
Η νέα εταιρική ταυτότητα εφαρμόζεται σε ένα μεγάλο εύρος touchpoints με τον καταναλωτή. Τα Πολυκαταστήματα αλλάζουν look & feel βιτρινών, εξωτερικών και εσωτερικών σημάνσεων, branding σε visibility & functional στοιχεία όπως κυλιόμενες σκάλες, ασανσέρ, shopping bags, gift cards, loyalty program… Θέλουμε οι καταναλωτές να νιώσουν και να δουν την αλλαγή από το εξωτερικό έως το τελευταίο εσωτερικό στοιχείο με το οποίο έρχονται σε οπτική επαφή.
Αλλάζει το ύφος επικοινωνίας μας, εντάσσουμε τα νέα συνοδευτικά εικαστικά μας, τα οποία παρουσιάζουν looks, fashion, beauty & home επιλογές, μέσω έντονων χρωματικών συνδυασμών και κίνησης. Η νέα επικοινωνιακή στρατηγική και περιεχόμενο αποκαλύφθηκε στις 09/10 σε ΟΟΗ Μέσα και από τις 16/10 ήμασταν on air τηλεοπτικά με νέο spot. Tο πλάνο λανσαρίσματος περιλαμβάνει εκτενή κάλυψη σε περιοδικά, sites, social media φυσικά και πολλές ειδικές ενέργειες με KOL’s. Στόχος μας είναι να μεγιστοποιήσουμε το reach & awareness αυτής της αλλαγής.
Υπήρξε κάποια ιδιαίτερη πρόκληση που ανέκυψε κατά τον σχεδιασμό του rebranding και αν ναι, πώς την ξεπεράσατε;
Ιδιαίτερη πρόσκληση δεν υπήρχε, γιατί υπήρξε ένα ξεκάθαρο brief και ένα άμεσο alignment με τους συνεργάτες μας – τα αδιαπραγμάτευτα elements που έπρεπε να σεβαστούμε ήταν:
- Η ιστορία μας
- Οι αξίες μας.
Όπως ήδη αναφέρθηκε στόχος αυτού του project ήταν η ανανέωση και εκσυγχρονισμός, όχι η ριζική αλλαγή. Το brand name + logo δεν έπρεπε να αλλάξουν – η πρόκληση όμως (και πιθανότατα η πιο δύσκολη) ήταν πώς εκσυγχρονίζουμε 2 δεδομένα elements. Θεωρώ ότι το εύρος των creative προσεγγίσεων και πιθανών συνδυασμών σε εκείνη τη φάση εκ μέρους της Κ2 design ήταν ιδιαίτερα εύστοχο ως απόρροια της πολυετούς εμπειρίας τους σε αντίστοιχα projects. Και φυσικά όλοι μπορούμε να δούμε την τελική επιλογή και πόσο δείχνει ανανεωμένη χωρίς να είναι αλλαγμένη ριζικά. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία ήρθαν πολύ φυσικά αλλά και πολύ δημιουργικά – «παίξαμε» με τα χρώματα και τα συνοδευτικά σχέδια, στοχεύοντας τόσο στην εμπορικότητα όσο και τη συναισθηματική σύνδεση με το brand. Στη δημιουργία των υλικών και περιεχομένου επικοινωνίας, στρατηγικό ρόλο έπαιξε και η Cambo, καθώς έπρεπε να κάνει deploy το rebranding look & feel σε διαφορετικά Μέσα και υλικά επικοινωνίας – ιδιαίτερες προκλήσεις δεν αντιμετωπίστηκαν εκτός από μία πολύ σημαντική: αυτής της καλύτερης δυνατής επιλογής ανάμεσα σε πολλές on brief εναλλακτικές!
Ας έρθουμε και στο portfolio μαρκών της notos. Πώς θα το περιγράφατε; Υπάρχουν σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξή του;
Τα τελευταία 2 χρόνια το assortment έχει εμπλουτιστεί σημαντικά σε όλες τις κατηγορίες (γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, αξεσουάρ). Από τις πιο βασικές νέες συνεργασίες είναι η Armani Exchange, Paul & Shark, Boggi, Hugo, Profuomo, Patrizia Pepe, Twinset, Bash, IRO, La Fee Maradoute, BCBG. Έχουμε πάντα από τις δυνατότερες παρουσίες και το μεγαλύτερο εύρος συλλόγων σε εταιρείες όπως Lacoste, Gant, La Martina, The Bostonians, Nautica που είμαστε και αντιπρόσωποι ως όμιλος. Και πάντα υποστηρίζουμε τις ελληνικές εταιρείες – βασική μας αρχή – όπως Bella P. Forel, Stelios Koudounaris, Tsakiris Mallas, Kooreloo και πολλές ακόμα. Σημαντικά κριτήρια για την επιλογή των brands είναι η εμπορικότητα, η αναγνωρισιμότητα διεθνώς και στην Ελλάδα, η ποιότητα σε σχέση με την τιμή. Επειδή στο επίκεντρο όλων των ενεργειών μας είναι ο πελάτης μας, λαμβάνουμε υπόψη τις ανάγκες σε συνδυασμό με τις τάσεις όπως αυτές διαμορφώνονται στη νέα πραγματικότητα. Τάσεις που αφορούν στυλ, νέα κοινά, τρόπο και φιλοσοφία ζωής. Σε αυτό το πλαίσιο διαρκούς παρακολούθησης, θα ανανεωνόμαστε και θα είμαστε ανταγωνιστικοί.
Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, ποιο θεωρείτε ότι είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του brand notos;
Η εξυπηρέτηση, το οικείο και φιλικό περιβάλλον, το «κατάστημά μου» ανεξαρτήτου μεγέθους, το εύκολο και ευχάριστο customer journey within stores, οι ομάδες μέσα στα Πολυκαταστήματα, το εύρος προϊόντων και τιμών – απευθυνόμαστε σε όλες τις τάξεις και προφίλ.
Κλείνοντας, ποιο θα λέγατε ότι είναι το όραμα για την πορεία του και ποιες κινήσεις περιλαμβάνει η στρατηγική επίτευξής του;
Βασική αξία που υπηρετούμε όλα τα χρόνια παρουσίας μας στην retail αγορά, είναι ο σεβασμός στον πελάτη μας που μας τιμάει με την επιλογή των πολυκαταστημάτων μας. Οι πελάτες είναι στο κέντρο της προσοχής μας, των ενεργειών μας, των πρωτοβουλιών μας και φυσικά του μεγαλεπήβολου project που μόλις λανσάραμε. Δουλεύοντας με συνέπεια για την απόκτηση και διατήρηση της φήμης μας, στοχεύουμε πάντα τα πολυκαταστήματα notos να βρίσκονται στο repertoire επιλογών των καταναλωτών. Να νιώθουν ευχάριστα, άνετα, οικεία με τους ανθρώπους που θα τους εξυπηρετήσουν, με τον χώρο που θα περιηγηθούν, με τις επιλογές σε μάρκες και looks που θα βρούνε στο concept της προσιτής πολυτέλειας. Η νέα μας καμπάνια κάνει claim την πραγματικότητα που υπηρετούμε αλλά και οραματιζόμαστε, my style my notos… o notos των πελατών και επισκεπτών μας – ο notos μου!
marketingweek.gr